The only thing that’s going to mitigate climate change is direct action. Here’s why companies need to focus on cutting their own greenhouse gas emissions instead of making dubious carbon-neutrality claims.
Læs mere - Here’s Why Ben & Jerry’s Is Taking Direct Climate Action Instead of Going “Carbon Neutral” Læs mereVi tilføjede mere end en kvart million mennesker til den globale klimabevægelse
Vores elskede klode har fået nogle knubs i den aktuelle klimadebat. Derfor indgik Ben & Jerry’s for et år siden et partnerskab med verdens førende online aktivistnetværk Avaaz for at hjælpe med at fremme deres enorme, verdensforbedrende underskriftsindsamling til støtte for en 100 % Ren Verden.
Vi bad om jeres hjælp og et forbløffende antal reagerede.
Siden sidste februar har I hjulpet os med at tilføje mere end en kvart million underskrifter til denne sag! WOW! Den 29. november i år sluttede endnu en berømtheds underskrift sig til mængden, da FNs generalsekretær, Ban Ki-moon, gav sin tilslutning til underskriftsindsamlingen til den Globale klimamarch i Paris, og under sin åbningstale på dette års Conference of the Parties (COP21) gav han vores petition videre til verdens ledere.
Med det pennestrøg og med vores over 250 tusinde tilhængere har vi taget afgørende skridt mod at opnå de mål, som er fremsat i Avaaz petitionen. Heri opfordres nationale, lokale og internationale ledere til at sørge for, at stigningen i globale temperaturer ikke overstiger det farlige niveau på 2°C ved gradvist at udrydde kulstofforurening.
Vejen til en kvart million
For at opnå globale forandringer, er verden nødt til at arbejde sammen. Med 40 millioner mennesker i 194 lande bag sig giver Avaaz globale borgere muligheden for at blive fortalere. I en erkendelse af at global opvarmning skal stoppes, før det er for sent, har Ben & Jerry’s haft travlt med at opfordre, alle dem vi kender til at underskrive Avaaz petitionen om 100 % vedvarende energi inden 2050.
Nu, mere end 250.000 underskrifter senere, står det klart, at vi ikke kunne have gjort det uden jer. Outreach-aktiviteterne inkluderede at skrive en masse af blogartikler om klimaforandring, så I blev holdt ajour omkring aktuelle klimanyheder og Ben & Jerry’s globale forpligtelse til vores planet. Alle artikler havde en opfordring om at skride til handling: Underskriv petitionen. Slut dig til os. Og lad os sammen stoppe brugen af fossilt brændstof for altid.
Vi sparkede også dampene væk med vores Save Our Swirled Climate Justice Tour. Vores super seje, 100 % elektriske Tesla rejste med nedkølet is på tværs af USA. Hver gang vi stoppede, serverede vi naturligvis gratis smagsprøver og diskuterede klimaforandring med alle de, der gad lytte og indsamlede flere og flere underskrifter.
Verden rundt fortsatte antallet af underskrifter med at stige til, indtil vi nåede en kvart million. Vi samlede jeres navne ind ved forskellige begivenheder fra koncerter til festivaler, til dage med gratis isvafler og regelmæssige stop i byer af vores isbil, som i øvrigt frembragte en masse dejlige smil.
Det har været en vellykket og sjov kampagne, og med læssevis af underskrifter i bagagen er vi nu klar til at se resultaterne på COP21 i Paris.
Chocolate is delicious, no doubt, but the global demand for this sweet ingredient is behind massive deforestation in places like Côte d’Ivoire. Here’s what we’re doing about it.
Læs mere - The World’s Hunger for Chocolate Comes at a Cost Læs mereAs an ice cream company, we love dairy—but we know it’s not perfect. Here are some of the things we’re doing on our dairy farms to cut greenhouse gas emissions and fight climate change.
Læs mere - Turning Waste into a Resource: How We’re Using Cow Manure to Reduce Our Carbon Footprint Læs mere